pondělí 23. května 2016

Příležitost ke čtení Angeliky

Jak už jsem psala dříve, nemoc mi umožnila pustit se do čtení Angeliky téměř zuřivě. Z Wikipedi jsem věděla, že se jedná o čtrnáctidílnou románovou sérii od Anne a Sergeje Golonových. Ústřední romantická zápletka je pojítkem pro rozsáhlou historickou fresku, mapující důležité historické milníky i každodenní život v 17. století. Názvy jednotlivých děl jsou následující: (kurzívou označené nadpisy odkazují na samostatný článek na mém blogu)
  • Angelika, markýza andělů 1, 2,
  • Angelika, cesta do Versailles 1, 2,
  • Angelika a král 1, 2,
  • Nezkrotná Angelika,
  • Angelika se bouří,
  • Angelika a její láska,
  • Angelika a Nový svět,
  • Angelika v pokušení,
  • Angelika a ďáblice 1, 2,
  • Angelika a spiknutí stínů,
  • Angelika v Quebeku 1,
  • Angelika v Quebeku 2,
  • Angelika, cesta naděje,
  • Angelika, cesta k vítězství.
První tři knihy byly vydány brožované a rozdělené do dvou dílů, ostatní už mají pevnou vazbu.

Nekonečné ležení v posteli mě nikdy moc nebavilo, ale byla jsem z urputného kašle natolik vyčerpaná, že číst bylo v podstatě to jediné, co jsem mohla pořádně dělat. Ani na pletení jsem neměla dost sil. S lepšícím se zdravotním stavem jsem u sebe pozorovala jistou závislost na hledání odpovědí: Jak to asi dopadne? Co se bude dít dál? Zachrání ho?

Knihy mě k sobě poutaly, ačkoliv nemají tak krásný sloh jako třeba Woodiwissová, od níž se nelze odtrhnout. Její popis krajiny, šatů, dobrodružství… člověk čte jedním dechem. Knihu doslova hltá. Angelika je naproti tomu trochu nudnější, ale zase vás podmaní prolínáním příběhů a životů lidí u dvora, chudiny… Všechno se tak mění a vyvíjí. Člověk si říká, že už vyzkoušela všechno: lesk i bídu. Padla až na samé dno a znovu povstala. To už bude zbytek jen o padání a stoupání?

Zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Angelika_%28kni%C5%BEn%C3%AD_s%C3%A9rie%29

Žádné komentáře: