čtvrtek 5. února 2015

Podfukáři (*****)

Úžasnej film! Fantastickej snímek. Na ČSFD mají Podfukáři (Now You See Me) režiséra Louis Leterriera 75 %, což se mi zdá jako hříšně málo na to, jak dobrý to bylo. Skutečně jsem se bavila jako bych byla v kině a to jsem seděla jen u normální televize.

O čem to je? Máme tu čtyři skvělé iluzionisty – herci absolvovali několikatýdenní iluzionistický výcvik, aby mohli triky opravdu předvádět –, kteří si říkají čtyři jezdci. Ještě před rokem se neznali a každý pracoval jen sám pro sebe – bavil lidi, podváděl nebo trochu kradl, jak chcete, ale většinou ve stylu Robina Hooda (jen těm bohatým a špatným, kteří si to zaslouží). A pak najednou dostali kartu a mají se sejít na jednom místě. Odteď budou účinkovat spolu.

Nejsympatičtější je mi J. Daniel Atlas (Jesse Eisenberg). Umí různé karetní triky, nebo fígly s mincí. Kromě jiného hrál ve filmu The Social Network z roku 2010.

Merritt McKinney (Woody Harrelson) je trochu vychloubačný mentalista. Tvrdí, že ví, co si lidé myslí a možná to tak skutečně je. Umí uhodnout spoustu věcí podobně Dr. Lightman v Anatomii lži díky gestům či mimice.

Jack Wilder (Dave Franco) považuje každý zámek za hračku pro děti. Žádné dveře pro něj nejsou zamčené.

Ženský prvek doplňuje Henley Reeves (Isla Fisher) je zdatná jako Harry Houdini, dostane se z řetězů i pout. Navíc je okouzlující.

Další důležitou postavou je Arthur Tressler (Michael Caine) manažer slavné čtyřky kouzelníků. Je šíleně bohatý a na druhé show ho čeká pořádné překvapení – iluzionisté ho pozvou na pódium a děkují mu za to, že tohle vystoupení mohlo proběhnout. Potlesk mu patří i od publika.

Dylan Rhodes (Mark Ruffalo) je agentem FBI, který je Čtyřem jezdcům na stopě. Snaží se je chytit spolu s kolegyní z Interpolu, Almou Dray (Mélanie Laurent ). Thaddeus Bradley (Morgan Freeman) je bývalý kouzelník, který nyní úžasně vydělává na tom, že odhaluje, jak to dělají. Marka Ruffala jste mohli vidět například ve skvělé romantické komedii A co když je to pravda? Elias Koteas vystupuje jako Lionel Shrike, nadřízeného Dylana hraje Michael Kelly.

Snímek je z roku 2013 a podle televizního programu je to americko-francouzský thriller, no nevím, já se u toho dobře bavila, jako by to byla trochu napínavější komedie. Nadchlo mě, že je tam dost logiky a trochu magiky, taková správná kombinace pro sobotní večer. Snad jsem u toho i zapomněla plést a jenom se dívala. Ani bych nevěřila, že jsem se dívala pouhých 102 minut + nekonečné množství reklam na TV Nova, které jsem využila k vaření čaje, mlsání, toaletě apod.

Z upoutávky předem jsem si přečetla jen: „Podfukáři Kouzelníci v silách dobra. po Iluzionistovi, Dokonalém triku a Iluzi lásky přichází další velký eskamotérský film. A třebaže tentokrát je zasazen do současnosti a potrpí si na akci a triky, jeho hlavní hrdinové jsou opět pěkná kvítka.“ To pro mě bylo dost lákavé. Jinými slovy – bude zábava. Prima. A někdo, kdo natočil Dokonalej trik, snad ani nemůže stvořit nic špatného. A co víc, tenhle snímek je ještě lepší než zmiňovaný film. Proč? Chybí tam hnusné drsné scény, kvůli kterým vždy váhám, jestli si Dokonalý trik, o němž jsem psala zde, pustím znovu. Ale byl to trochu omyl – v TVmagazínu tím nechtěli říct, že filmy mají stejného režiséra – ale i tak bylo skvělé ho vidět. Vida, jak jsou někdy omyly pozitivní.

Zdroje:
https://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Podfuk%C3%A1%C5%99i_%28film%29

Žádné komentáře: