středa 17. září 2014

Donatien-Alphonse-Franҫois, marquis de Sade (kniha Povídky)

Půjčila jsem si v knihovně Povídky od tohoto autora frenetické literatury, o kterém jsem se vám tu zmiňovala již dříve, právě z výzkumných důvodů. Nyní mohu potvrdit, že se mi jejich čtení skutečně nijak zvlášť nelíbilo a to se jedná o slabší kalibr. Není v nich vulgárnost, hrubost a detailní popis sexuálních úchylek a nechutností, je to spíše podané jemněji, ale stejně se celé dílo sestavené Ladislavem Matějkou v roce 2009 točí kolem nevěry a sexu zezadu.

Hlubší význam či propracované pointy jsem tam nenašla. Trestuhodné mi připadá, že z jedenácti povídek jsou dvě totožné dějem jen s jinými jmény.

Zato lze ovšem pochválit miniaturnost povídek, které se díky tomu velice příjemně čtou. Zaujal mě Gaskoňský výpad a dle mého názoru opravdu vtipná byla Odplata!

Žádné komentáře: