neděle 24. listopadu 2013

Podzimní pražské krajkářské trhy 2013

Páteční odpoledne mělo být slavnostním hřebem celé této návštěvy Prahy. Stejně jako vloni se na gymnáziu v Jindřišské ulici, hned za krásnou Jindřišskou věží, konaly krajkářské trhy. Ano, ano, nadšená a natěšená jsem byla už předem. Jak by taky ne, když můžete na jednom místě v jednu dobu vidět strašně moc nadšených lidiček, bláznů do tvoření a kreativity, kteří vám ochotně poradí co a jak dělat, prodají vám malé nenápadné věci, které usnadňují práci a bez nadsázky snad i život… třeba takový vytahovač na špendlíky. To je hotová senzace. Jak já se s těma mrchama natrápila!

Při paličkování si špendlíky zamačkávám až úplně k válci (tzv. herduli), aby mi nepřekážely a neomotávala se mi kolem nich v nesprávný čas. Jenže pak je vyndávat nehty je strašně zdlouhavé a zabere to skoro tolik času jako samotné paličkování. Záleží samozřejmě na vzoru, ale někdy bych řekla, že i skoro víc. A tady s tím dřívkem, co má dole „vidličku“ se dvěma zoubky, to je šup šup a pak už jdou snadno vyndat rukou. Ještě jsem zapomněla zmínit, že vyndávání pouhými prsty dost ničí nehty, což u ženy není zrovna žádoucí, zvlášť když učí a potřebuje taky trochu vypadat reprezentativně.

Na trzích je tedy nejlepší to, že si můžete koupit všechno, co potřebujete pro svou krajkářskou činnosti. Seženete zde válec, tak zvanou herduli, která se plní pilinami nebo senem, paličky, špendlíky, podvinky, vytahováky na špendlíky atd., ale také se zde prodávají ručně dělaná mýdla, svíčky, potřeby pro síťování, panenky z kukuřičného šustí, náušnice z korálků, skla, recyklovaných materiálů, všechno možné z FIMO hmoty, látky, drhané šperky, korálky, batikované oblečení, ozdobné děrovačky a další potřeby pro populární scrapbooking, nástroje na háčkované dutinky a spousta dalších věcí.

To, co na trzích miluju, je také ta úžasná atmosféra. I když se tam tlačí a mačká děsná spousta lidí, je to tam příjemné a okouzlující. A navíc se tam vždycky tak nějak nabiji energií a mám zase větší chuť tvořit, pustit se do nových projektů, dodělat staré… a taky kolikrát najdu inspiraci, jak udělat něco, s čím jsem si třeba nevěděla rady, nebo nad čím jsem už dlouho uvažovala. Takže já tam ani tak nechodím nakupovat, jak si zvyšovat momentální hladinu štěstí. A to funguje naprosto spolehlivě.

Žádné komentáře: