pátek 31. října 2014

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Vcelku tlustou knihu 358 stránek napsal jako svůj první román Ransom Riggs, podle fotky na jeho stránkách ransomriggs.com vypadá jako vcelku sympatický člověk, podle toho, co píše, by mohl být spíš podivínem, ale proč ne, kdo říká, že podivní jsou špatní?

Kniha je fantasticky napínavá a zajímavá! Zklamáním pro mě byl jen otevřený konec, který mě nutí přečíst si brzy její pokračování. Ale jinak to vážně stojí za to. Je psaná v ich-formě a autorovi brzy uvěříte, že to vážně všechno zažil. A možná se s ním i začnete bát. Pro jistotu jsem knihu nečetla před spaním, abych neměla zlé sny, ale nakonec je to spíš napínavá a trochu strašidelná kniha plná tajemství, než přímo horor. A co je na ní nejfantastičtější? Fotografie, které parádně doplňují příběh. Doporučuji nelistovat knihou předem, ať je pak pro vás každá viděná fotka novinkou, to si čtení mnohem lépe vychutnáte.

A dokonce se chystá ještě třetí kniha, která snad vyjde až koncem roku 2015. Takže doporučuji se čtením chvilku počkat, ať to máte všechno při jednom a v knihovně na ni nemusíte čekat.

Abych vás k četbě opravdu zlákala, dovolte mi ocitovat fantastický úvod: „Právě když jsem se smířil s tím, že můj život bude obyčejný, začaly se dít neobyčejné věci. První z nich způsobila hrozný šok, a jako všechno, co vás změní jednou provždy, rozdělila můj život na dvě poloviny – na Předtím a Potom.“ (str. 10)

Žádné komentáře: